Cinta Berjodoh



Mahalkanlah harga cinta anda sebab sesuatu yang mahal itu biasanya lebih bermakna untuk disimpan sendiri atau dihadiahkan kepada seseorang kemudian kelak.

Cinta suatu nikmat, maka nikmatilah cinta dan jangan tangisi ia. cinta untuk dinikmati bukan ditangisi. apabila anda mula menangis disebabkan cinta maka tinggalkanlah cinta itu. cinta tidak harus lahir bersama airmata, sepatutnya ia terbentuk bersama hilai tawa, ceria dan gembira.

Cinta adalah langkah terakhir dalam rentetan perasaan.

Jika anda rindu, kawallah diri, jangan sampai terpamer pada wajah kusam. jika anda terlalu cinta, kawallah diri, jangan terserlah melalui tindakan melampau. jika anda terlalu sayang, kawallah diri, jangan sampai terbukti melalui pemikiran songsang.

Banyak perkara dalam hidup menjadi indah apabila kita mengetahui untuk apa dan mengapa meskipun bentuk dan sifatnya menyakitkan dan melukakan.

Setiap yang kita sangkakan buruk itu tidak semestinya ia buruk, dan setiap yang kita sangkakan baik untuk kita itu tidak semestinya baik.

Mungkin Allah menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum ditemukan dengan orang yang tepat....

P/s: Ini memang benar

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

10 Ayat Pertama & Terakhir Surah Al Kahfi

Ulangtahun ke-2 di Sepang GoldCoast

Anniversary ke 6tahun