Posts

Showing posts from January, 2015

29hb Projek Tabung : Wakaf Alquran (bantuan banjir 2014)

Image
Projek Tabung: Wakaf Al-Qur'an (kepada mangsa banjir 2014)
.
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. AlQuran yang hendak diwakafkan kpd mangsa banjir telah pun mencecah 199 naskhah! Jumlah kutipan hingga hari ini adalah RM6,387.00. Dan sumbangan masih tetap kami buka dan terima sehingga 2 Feb 2015. Oleh itu kami putuskan sehingga hari ini;
.
.
Jenis Al-Qur'an yang diwakafkan: 
1) Al-Qur'an & Terjemahan (saiz A5) - wasim/mumayyaz/jamil
2) Al-Qur'an & Terjemahan (saiz A4) - mumayyaz/jamil
3) Al-Qur'an (saiz B5) - istimewa madinah
.
Disalurkan kepada penerima melalui: 
1) En. Azman (kpd 4 masjid di Kuala Krai, Kelantan) 
2) Pn. Shazana (kpd Kolej Vokasional Puteri, Temerloh, Pahang) 
3) Pn. Ayu (kpd SMK Clifford Kuala Lipis, Pahang) 
4) Cik Adyana (melalui pertubuhan Nisa Kelantan) [20 naskhah]
5) Muslim Care Malaysia
.
Tarikh tutup: 2 Februari 2015
.
.
Mari bersama saling membantu! Mohon sebarkan!


Projek Tabung : Wakaf Alquran (bantuan banjir 2014)

UPDATE 24 JAN 2015
.
Projek Tabung: Wakaf Al-Qur'an (kepada mangsa banjir 2014)
.
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Target kami utk mewakafkan 100 alQuran kpd mangsa banjir telah pun dicapai dan kini telah mencecah 160 naskhah! Jumlah kutipan hingga hari ini adalah RM5,060.00. Dan sumbangan masih tetap kami buka dan terima sehingga 2 Feb 2015. Oleh itu kami putuskan sehingga hari ini;
.
.
Jenis Al-Qur'an yang diwakafkan: 
1) Al-Qur'an & Terjemahan (saiz A5) - wasim/mumayyaz/jamil
2) Al-Qur'an & Terjemahan (saiz A4) - mumayyaz/jamil
3) Al-Qur'an (saiz B5) - istimewa madinah/hadi
.
Disalurkan kepada penerima melalui: 
1) En. Azman (kpd 4 masjid di Kuala Krai, Kelantan) [80 naskhah, tiap masjid terima 20]
2) Pn. Shazana (kpd Kolej Vokasional Puteri, Temerloh, Pahang) [20 naskhah]
3) Pn. Ayu (kpd SMK Clifford Kuala Lipis, Pahang) [20 naskhah]
4) Cik Adyana (melalui pertubuhan Nisa Kelantan) [20 naskhah]
5) baki selebihnya kpd individu/NGO yang akan ke tempat mangsa b…

Projek Tabung : Wakaf Al Qur'an

Image
Assalamualaikum...
Lama rasenye tak menaip... Alhamdulillah bila rezeki ade, dapat juga betulkan lappy ni.
Terlalu banyak benda yang lepas...banyak yang terjadi...tapi tak dapat nak share or catit kat blog ni.. huhuhu...

Tahun 2014, it seem like so many things happen. Ujian dari Allah sangat mencabar. Syukur sangat aku masih mampu bertahan sehingga harini. Rezeki tu tak bermakna benda yang baik je...benda yang tak berape baik pun rezeki dari Allah. Mungkin bukan rezeki kita, tapi rezeki orang lain.

Alhamdulillah...kini aku tak jual shawl lagi dah. Tapi aku jual Al Quran Pelangi, dengan terjemahan dan tanpa terjemahan. Ada yang baik hati bagi peluang pada aku, jadi akan aku cuba yang termampu.

Ohye..kita semua tahu tentang banjir yang berlaku tahun 2014. Semoga mansa mangsa banjir dapat bersabar dan tabah menghadapi ujian dan dugaan dari Allah. Dan atas sebab itu juga saya ingin meminta sedikit bantuan dari kawan kawan sekalian. Untuk menyumbang sedikit buat mangsa mangsa banjir.




Bismi…