Budak Sekarang Dengan Gam




Assalamualaikum.


Aku pelik la.  Ape yang sedap sangat hidu gam ni?  dah tu gam aje lak tu, kenyang ke?  Merosakkan otak n saraf saraf adelah.  Membuang duit aje, dah tu merosakkan badan.  Haram tau tak?  Ni mesti kes gi sekolah tapi memonteng, tak belajar pasal agama.  Ee..geram betul aku dengan budak budak sekarang.
Aku nak cerite sikit.  Today, aku bertembung dengan 2orang budak muda.  Dalam umur 13tahun, baru keluar dari lif dengan memegang gam yang di isi dalam plastik.  Tak takut ye dengan orang?  Selamber jer, tanpa rase bersalah.  Memang muka tak malu ye?  

Pernah juga aku bertembung budak budak sekolah rendah merokok kat taman.  Malah lagi selamber dorang ni.  Konon da besar sangat la tu, dah kuat.   Elok la kan, yang tanggung dosa nye mak bapak. kan?

Risaunye nak besarkan anak anak dengan zaman budak budak sekarang yang tak tahu erti takut.



Dahla, Jadi makin panas lak hati aku nih.  Hish! budak budak sekarang.  Ya Allah..jauh kan la keluarga ku dari keburukan dan dekatkan kami kepada kebaikkan. Amin~

So..anak anak..dengar la kata ibu bapa.  Jangan la merosakkan diri sendiri, sengsara hidup kelak.  Ape lagi..katakan benci pada DADAH dan Selamat beramal la ye.  huhu. Wasalam.






Comments

  1. aah.. lepas tuh majority di semua tempat kita boleh lihat secara life diorang hidu gam kan.. macam dah takde persaan takut buat macam tu di khalayak ramai..

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Klu mak ayh tahu tu, mau kena balun.

    ReplyDelete
  3. Gam? baik hidu kopi hehe
    http://www.unlimitedbeautysecret.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

REVIEW : NATURACTOR COVER FACE MEIKO JAPAN

2015 - Pengalaman Keguguran Pertama Kali

Berabad Rasanya